Az olasz divat és Firenze
Az olasz divat Firenzében indult el hódító útjára az 1950-es években, s Firenze azóta is a divat egyik fővárosának számít a világon. Minden évben kétszer, januárban és júniusban itt gyűlnek össze a divat iránt érdeklődők, a vásárlók, a divatcégek képviselői, hogy bemutassák a legújabb kollekciókat.
Kevesen tudják, hogy az olasz divat Firenzében, egészen pontosan a Pitti palota Fehér termében indult el hódító útjára. Egy firenzei üzletembernek, Giovann Battista Giorgininak 1951-ben az az ötlete támadt, hogy amerikai vásárlókat és újságírókat hívjon Firenzébe azzal a céllal, hogy megismerkedhessenek a legfontosabb olasz divattervezők kreációival. Az 1950-es évek elején kerültek tehát megrendezésre az első olasz divatbemutatók, amelyek a firenzei varrószalonok és szabászatok termékeit reklámozták.
1952 és 1982 között a Pitti palota stukkókkal és kristálycsillárokkal díszített fényűző bálterme, a Fehér terem, emlékezetes divatbemutatók színhelyévé válik, amelyeknek köszönhetően az olasz divat elkezdi a vetélkedést a francia divatcégekkel, amelyek korábban a piacot a kezükben tartották. Firenzében kezdik el pályafutásukat a később világhírűvé vált divattervezők, mint példul Armani vagy Missoni.
Az 1980-as években az esemény színhelye a Fortezza del Basso (egy 16-századi erődítmény), s mind a mai napig itt kerül megrendezésre az aktuális férfi (Pitti Uomo) és gyerek (Pitti Bimbo) divatot bemutatú vásár.
A divat ezekben a napokban kivonul az utcákra, bemerészkedik a világhírű műemlékek és múzeumok belsejébe is. Emlékezetes például Roberto Cavalli 2006-os divatbemutatója a Ponte Vecchión. 2013-ban pedig Ermanno Scervino a Palazzo Vecchio Ötszázak Tanácsának termében vonultatta fel a világ legnépszerűbb modelljeit, Giorgio Vasari freskói alatt.
Firenze
Divat
Pitti